dinsdag 16 maart 2010

SOLO!!!

Hallo allen!

Vandaag was zoals in mijn vorige blog te lezen was mijn solo dag.
En zoals ieder zijn solo vlucht verdient die van mij ook een klein solo blogje!
Aangezien ik morgen weer vroeg moet vliegen ga ik het ook bij een klein blogje houden, maar dat scheelt jullie ook mooi weer wat leeswerk.

Vandaag dus mijn solo. Het was nog even twijfelachtig kwa weer of ik zou gaan ofniet. Uiteindelijk ging de wind wel liggen maar was het alsnog heel turbulent in de lucht. Maar toch de lucht in gegaan.
Eerst met mijn instructeur om te kijken of ik het nog kon en gelukkig was mijn instructeur tevreden genoeg om mij solo te laten gaan.
Na 3 landingen en 1 go-around nam hij het stuur over en vroeg mij: "So, are you ready to go solo". Ik voelde me goed en kon dan ook met een big smile op mn gezicht een Affermative geven op die vraag.

Wij naar de grond nog even wat officieele dingetjes geregeld (iets met mijn logboek wat ik blijkbaar binnen vergeten was. Dankjewel maurits!) En toen mocht ik in mijn eentje het vliegtuig in, de motor starten en weg!
Ongelofelijk gevoel om voor de eerste keer in je leven alleen de lucht in te gaan! Helemaal geweldig.
Het vliegen in m'n eentje ging goed. Ondanks de vrij heftige turbulentie had ik goeie controlle over het vliegtuig en waren mijn approaches niet slecht.
De radio echter ging wat minder... Maarja dat schijnt er allemaal een beetje bij te horen. En jullie gaan ook nog allemaal horen in mijn solo-filmpje (wat eraan komt) hoe erg ik soms de radio beantwoorde, haha.

Toen ik weer terugkwam op de ramp stonden daar enorm veel mensen te wachten om mij te feliciteren. Ze hebben in totaal een uur of 3 daar voor mij gestaan! (ik was een stuk later weg dan gepland) Er zijn dan ook veel foto's gemaakt en er is veel filmmateriaal geschoten.
Het was echt geweldig om bij het uitstappen te zien dat er zo een enorme meute voor jou is verzameld. En nadat iedereen mij gefeliciteerd had ben ik naar het zwembad gedragen/gereden/gedragen en in het zwembad gegooid. Precies zoals de traditie betaamt (Het idee hier achter is dat je de grond niet aanraakt maar eerst het water, en dat is dan ook gelukt).

Iedereen die bij mijn solo was, bedankt! Vond het super dat jullie er allemaal waren en voor degene die nog solo moeten, ik ga zorgen dat ik erbij ben (als het even kan).

Nog even wat foto's:


















































Misschien dat er binnenkort nog wat meer foto's op komen. In ieder geval een film of wat filmpjes!
Aangezien ik van mijn landingen geen foto's heb zal ik daar zo snel mogelijk even een filmpje van uploaden :)

Dan ga ik nu lekker douchen/slapen etc.
Morgen weer een drukke vlucht/dag dus ik moet weer wakker zijn :)

Groetjes en een kus,

Ingmar

2 reacties:

Cootjuh zei

Super leuke foto's schatje!!!!
Can not wait to see the rest of them :)

jotter zei

wauw, cool zeg!
hele belevenis zo te lezen, leuk!
en idd, leuke foto's :D

Een reactie posten